Nieuw jaar: Nieuwe verhalen & doelen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Muriël Klavers - WaarBenJij.nu Nieuw jaar: Nieuwe verhalen & doelen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Muriël Klavers - WaarBenJij.nu

Nieuw jaar: Nieuwe verhalen & doelen

Door: Muriël

Blijf op de hoogte en volg Muriël

05 Januari 2017 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Allereerst hoop ik dat jullie allemaal hebben genoten van de Kerstdagen en daarnaast wens ik iedereen een spetterend 2017 toe met veel liefde, geluk en natuurlijk een aantal mooie reisjes. Ik hoop dat iedereen genoeg champagne heeft mogen nuttigen, met veel lekkere hapjes, gezellige mensen en natuurlijk wat vuurwerk hier en daar.

Natuurlijk kan het niet missen: het vuurwerk in Sydney. Als je hier bent is dat toch echt iets wat je moet bijwonen. Omdat we vrij laat waren met het uitzoeken van een viewing point, hebben we google maps geraadpleegd voor een 'onbekende niet officiële' plek waar we alsnog het vuurwerk konden zien. Rond een uurtje of 5 kwamen we aan en hebben we nog een prachtige spot kunnen bemachtigen waar we ons eten hebben uitgestald om vervolgens de hele avond te wachten tot het moment dat het vuurwerk werd afgeschoten. Ik dacht eerst dat het een hele lange avond ging worden, maar het wachten viel voor mijn gevoel behoorlijk mee. We hadden een leuke groep (Maurice, Marlou, Annika, Kiona, Isabell en Maite), spelletjes, hapjes, drankjes en om 9 uur alvast een voorproefje van het vuurwerk. Het jaar hebben we zeker mooi ingeluid met een ploppende champagne fles, het perfecte uizicht over de harbour voor het vuurwerk en een geweldig sfeer. Ondanks dat ik het allemaal maar een beetje vreemd vind omdat het niet 'koud is' heb ik toch wel een beetje een oud en nieuw gevoel gehad.

Ik wil jullie eigenlijk nog even in vogelvlucht meenemen door de maand december. Mijn maand heeft weer in het teken gestaan van gezelligheid, uitjes, hier en daar een glaasje alcohol en vooral veel voorbereidingen voor tripjes in Australië. Mijn verjaardag, op 9 December, was een van die gelegenheden. Ik heb serieus de beste verjaardag ooit gehad in het zonnige Sydney. Eigenlijk heb ik mijn verjaardag gewoon een aantal keer gevierd. De avond en nacht voor mijn verjaardag ben ik met een ontzettende leuke groep mensen uitgeweest in Ivy (zeer aan te raden op donderdag avonden!) Na een lange nacht met dansjes, drankjes en leuke mensen ging mijn wekker weer gewoon om 7 uur af om vervolgens om 9 uur weer fris en fruitig (correctie: misschien nog een beetje zwierig van het promilage alcohol in mijn bloed) op stage te verschijnen. Ondanks mijn fysieke status 'niet helemaal 100% aanwezig', heb ik een geweldige dag gehad. Ik ben enorm verwend door mijn lieve collega's. Dat ze zoveel voor me over hebben kan ik serieus soms niet begrijpen. Om mijn verjaardag na werk nog enigszins goed af te sluiten, ben ik met Dagmar, Noëmi, Anouk en Gabi uiteten geweest bij Coogee pavillion. De avond hebben we daar afgesloten met een fles prosecco om vervolgens toch nog lekker vroeg naar bed te kunnen, want ja slaap had ik wel even nodig.

Die volgende ochtend kon ik al weer vroeg uit de veren om me klaar te maken voor de Christmas Party van het werk. Om 12 uur op zaterdag ochtend verzamelden we ergens in de stad om vervolgens samen te lopen naar de harbour. De Christmas Party werd gehouden op een boot die door de harbour vaarde. Met prachtig uitzicht, genoeg lekkernijen en een ontzettende gezellige groep heb ik in ieder geval een top middag gehad!

En natuurlijk kan ik Kerst niet vergeten. Om alvast in de sfeer te komen vierde ik mijn verjaardag 23 december bij mij thuis. Nog een feestje; ik weet het haha! Helaas (niet helemaal helaas) zorgde dit feestje en mijn vermoeide lichaam ervoor dat ik als eerste lag te slapen op mijn eigen feest terwijl al mijn gasten nog lang en breed aan het genieten waren van de avond en nacht. Tja, soms kan je niet alles hebben toch? Ik ben in ieder geval blij dat iedereen zich vermaakt heeft en ik heb genoeg leuke verhalen gehoord van het einde van het feest! Die dag erna was het natuurlijk kerstavond. Nadat het hele huis weer georganiseerd was van het feestje heb ik 's avonds kerst gevierd met Marlou en Annika. Gaby had ons uitgenodigd om kerst in the luiden met haar en haar Braziliaanse vrienden. Ze hadden allemaal al dagen in de keuken gestaan om een lekker buffet te bereiden. Heel tof om Kerst op zoveel verschillende manieren te kunnen meemaken. De volgende ochtend, eerste kerstdag, hebben we namelijk eerst onze Nederlandse traditie voort gezet: het kerstontbijt. Vervolgens hebben we de hele dag doorgebracht op Coogee Beach met een grote groep mensen. Eigenlijk alle mensen vieren kerst op het strand hier in Australië. Alle barbeque spots zijn in beslag genomen en het hele strand ziet zwart van de mensen. Heel vreemd om te zien als je een rustige, familierijke en witte kerst gewend bent. Omdat Australië geen echte tweede kerstdag heeft maar een Boxingday (bijna de black friday in America) waar alle winkelketens de grote sale hebben, zijn we die dag een kijkje gaan nemen voor wat nieuwe dingen. Doordat het zo druk was hebben we het allemaal niet heel laat gemaakt in het winkelcentrum. Ik hou er persoonlijk meer van als ik mijn kont kan keren in de winkel en niet 1 uur hoef te wachten bij de paskamer om vervolgens niets te kopen.
Doordat Kerst in het weekend viel, kregen we op 27 Januari nog een extra dag vrij. Omdat ik graag wat dingen met mijn huisgenootjes Marlou, Annika en Pjirkje wilde ondernemen heb ik de 28e ook nog vrij genomen zodat we een auto konden huren. We hebben een roadtripje gemaakt naar Cronulla en het Royal National Park (Garie Beach, Figure eight pools, Burning Palms Beach en Wattamolla). Deze twee gezellige dagen hebben we afgesloten met een picnick en de zonsondergang in Wattamolla.

Vervolgens heb ik nog twee dagen stage gelopen om op 31 natuurlijk het nieuwe jaar in te luiden! En dat nieuwe jaar brengt niet alleen nieuwe verhalen met zich mee, maar ook dingen die ik nog wil gaan doen. Ik heb het gevoel dat mijn tijd hier in Australië er al weer bijna op zit. Om me heen gaat langzamerhand iedereen weer naar huis en ik hoef ook nog maar een kleine twee maanden stage te lopen... Over twee weken zit ik voor een paar dagen in Nieuw Zeeland en volgende maand ga ik een kleine week met Annika naar Tasmanië. Omdat ik, voor papa en mama in Maart langskomen, nog twee weken alleen kan reizen na mijn stage, wil ik hoe dan ook nog richting Melbourne en de Outback. Ik ben nu aan het kijken hoe dit financieel gaat uitpakken... Als Lisa en Mathyn dit lezen: "Help het Murielfonds" komt nu meer dan ooit van pas. ;)

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje bijgepraat heb en dat jullie ook allemaal nog stiekem aan het nagenieten zijn van 20166: want wat was het een jaar!

See you guys next time!
Lots of love,
Muur

  • 07 Januari 2017 - 09:09

    Yvonne Geers:

    Lieve Muriel allereerst jij natuurlijk ook nog een heel goed 2017,fij voor je dat je zo genoten hebt van alle feestdagen.Ja wat gaat dat toch allemaal snel voorbij en dat je straks weer in nederland zit wat toch wel weer een andere leven zal zijn.Veel liefs en kus Ben en Yvonne

  • 07 Januari 2017 - 10:49

    Erica Van Dulmen:

    Hoi Muriël, ook voor jou de allerliefste wensen voor het nieuwe jaar.
    Het is weer een feestje om jou verslag te lezen, en wat heb je het goed daar. Heerlijk genieten van alles wat daar gebeurt. Ik wens je nog een fijne tijd en tot snel xxx
    Liefs van mij.

  • 07 Januari 2017 - 11:07

    Adri Van Dulmen :

    Hallo Muriël,
    Wat fijn om je weer een verslag van je te lezen. Wat moet het speciaal zijn om je verjaardag en kerst en oud/nieuw daar te mogen vieren. De tijd gaat idd erg snel. Ik wens je nog veel plezier en geniet van de reizen die je nog gaat maken.
    Groetjes en een dikke kus van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muriël

Life begins at the end of your comfort zone. Live, travel, adventure, bless and do not even be sorry. Via waarbenjij.nu neem ik jullie graag in het kort mee door mijn avontuurtjes.

Actief sinds 03 Sept. 2016
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 10775

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 11 April 2017

Stage down under

16 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Rondreis door Azië

11 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: