Stage, verhuizen en alle andere drukte - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Muriël Klavers - WaarBenJij.nu Stage, verhuizen en alle andere drukte - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Muriël Klavers - WaarBenJij.nu

Stage, verhuizen en alle andere drukte

Door: Muriël

Blijf op de hoogte en volg Muriël

11 September 2016 | Australië, Wolli Creek

Hoi allemaal,

Het Sydney 'leven' begint ondertussen al te wennen! De mensen zijn zo aardig, de omgeving is prachtig en ook voel ik me hier gewoonweg thuis (zeer belangrijk).

Afgelopen zondag, de laatste dag voor stage begon, ben ik samen met Bobbi naar een food and drink festival in Coogee (beach) geweest. De sfeer was super tof, dus we zijn met een wijntje op het grasveld gaan zitten en hebben een tijdje gezellig gepraat en geluisterd naar de bandjes die optraden. Uiteindelijk hebben we een pizza pepperoni gekocht, Thais eten is heet maar dit is 1000x erger, en zijn we op het strand gaan zitten.

De volgende dag begon mijn stage. Om 9 uur moest ik aanwezig zijn en samen met zeven anderen (drie stagiaires en vier nieuwe medewerkers) kregen we onze introductie uitgelegd. De maandag stond vooral in het teken van presentaties over het bedrijf zelf en meetings met divisie hoofden en/of department hoofden. Na deze dag zat mijn hoofd vol informatie en ben ik ook met hoofdpijn uiteindelijk naar bed gegaan. Gelukkig was de sfeer wel echt heel fijn. Het hele bedrijf staat open voor iedereen en elke medewerker is op zijn beurt super vriendelijk en behulpzaam.

De rest van de dagen op stage waren echt gericht op het kennis maken met het bedrijf en de afdeling. Tot en met woensdag kregen we veel trainingen en daarnaast ook meerdere meetings met belangrijke personen in het bedrijf. Vanaf woensdag was er ook echt een 'on the job' training. Hierdoor kon ik me lekker verdiepen in de systemen waar wij als HR voornamelijk mee te maken gaan hebben. Afgelopen vrijdag heb ik het HR report van de maand augustus gemaakt. Dit is de toepassing van mijn schoolvak HR analytics, HR metrics en daarnaast een beetje MTO. Voor HR betekent dat voornamelijk hoeveel mensen zijn er aangenomen, hoe lang duurde het voor een vacature werd gevuld, wat is het verloop die maand en daarnaast gekeken op jaarbasis, wat zijn de kosten van een recruitment periode etc. Zelf vond ik het heel interessant om dit toe te passen en te zien dat HR analytics toch wel heel belangrijk gaat zijn!

Naast de standaard werkzaamheden hebben we ook bijna elke ochtend een stand-up. Dit houdt in dat, voor mij HR, elke afdeling zich meldt op het kantoor van de direct leidinggevenden. Wij als HR bespreken dat met elkaar wat we die dag gaan doen, welke taken voorrang hebben en daarnaast worden de laatste nieuwtjes uitgewisseld die van belang zijn.

Aan het eind van de week hebben we op vrijdagmiddag altijd een borrel met het hele bedrijf. Vanaf 5 uur legt iedereen zijn werk neer en verzamelen we in de kantine om gezellig te drinken en spellen te spelen. Ook op deze manier leer je elkaar veel beter kennen! Na deze vrijdagmiddag borrel ben ik nog met een Nederlandse stagiaires wat inkopen gaan doen en daarna heb ik de trein genomen naar Noord-Sydney, over de Harbour brug heen, om de avond af te sluiten met wijn en wat gezelligheid bij Bobbi thuis.

Op zaterdag begon mijn volgende avontuur: de verhuizing van Bondi Junction naar Wolli Creek. Ik ben twee keer op en neer gereisd om mijn spullen over te huizen en ik heb er een hand vol met blaren en spierpijn aan overgehouden. Hoezo de sportschool induiken als je ook zo spiermassa kan kweken? Hahaha. Nadat alle bagage verhuisd was ben ik samen met Rajelle, mijn huisgenootje, inkopen gaan doen. Zo moest ik nog handdoeken hebben, een kussensloop en al die bende. Natuurlijk kwam ik weer eens thuis met meer dan ik van te voren gepland had.

Zondags ben ik, ook met Rajelle, weer richting Circular Quay geweest waar opera House ligt. Omdat ik er de laatste keer met Bobbi in de stromende regen stond, konden we toen helaas niet zo veel zien. Vandaar dat ik nogmaals deze toeristentrekker heb gezien! De rest van de middag hebben we gespendeerd in Town Hall bij een enorm groot winkelcentrum en ja daar hoort shoppen bij. ;)

Het weekend is nu bijna ten einde en vanaf morgen weer een week werken. Stiekem heb ik er heel veel zin in, vooral omdat we nu langzamerhand meer taken gaan krijgen.

Ik wens jullie in ieder geval nog een fijne zondag en tot de volgende keer!

Liefs, Muur

  • 11 September 2016 - 10:38

    Adri Van Dulmen :

    Zo muur wat een indrukwekkende week, in korte tijd zoveel informatie van je stage. Petje af. Dan de verhuizing waarbij je twee maal moest reizen. Die sportschool last voorlopig nig maar zitten, haha

  • 11 September 2016 - 11:56

    Renate Gaertner:

    Hoi Muriël, wat leuk om jouw avonturen aan de andere kant van de wereld te kunnen lezen! Zo te zien ben je al aardig ingeburgerd daar. Ik heb bewondering voor je! Geniet van deze mooie tijd en veel succes weer de komende week. Groetjes van Renate maar natuurlijk ook van Carel en Merle

  • 11 September 2016 - 12:32

    Erica Van Dulmen:

    Hey Muur, gezellig om je verslag te lezen. Nogmaals je schrijft erg prettig. Misschien moet je een boek aan gaan schrijven over je avonturen in Sydney. Hihihihihihi. Goed te zien dat je al aardig je draai hebt gevonden en leuk om te lezen over je stage. Lieve Muriel het ga je goed, veel succes en vooral veel plezier

  • 11 September 2016 - 13:48

    Ruud:

    Ha Muriël, zo te lezen gaat het je goed in Austalië. Een prettige combinatie van werk en onstpanning, waarbij je zelfs het werk op de eerste plaats zet. Zijn ze een beetje te verstaan die Aussies? Volgens mij is het een zeer berioerd Engels dat ze daar spreken. En heb je voor je vader al wat mooie wijnen ontdekt? Hartelijke groet vanuit de Vogezen, ook van Lida, waar het seizoen bijna afgelopen is en de vakantie lonkt.
    Slaut, Ruud

  • 12 September 2016 - 13:14

    Hettie:

    Hey Muriel
    het klinkt allemaal fantastisch maar wat een drukte zo in het begin.
    Gelukkig neem je ook de tijd om te ontspannen en te genieten van je bijzondere bestemming.
    Succes maar weer komende week.
    Wij zweten momenteel peentjes hier want de zomer komt wederom laat in Nederland.
    groetjes


  • 18 September 2016 - 02:00

    Muriël Klavers:

    Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties! :D Super lief dat jullie zo meekijken.
    @ Erica Ik denk dat een boek schrijven wel iets te saai gaat worden hahaha.
    @ Ruud Ik moet zeggen dat het soms erg lastig is o het accent te volgen. Vooral als je meer buiten de stad trekt, daar wordt het accent echt tien keer erger. En wijn is hier ook niet bepaald betaalbaar, maar ben wel van plan om een trip te maken door Hunter valley voor de wijnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muriël

Life begins at the end of your comfort zone. Live, travel, adventure, bless and do not even be sorry. Via waarbenjij.nu neem ik jullie graag in het kort mee door mijn avontuurtjes.

Actief sinds 03 Sept. 2016
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 10771

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 11 April 2017

Stage down under

16 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Rondreis door Azië

11 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: