De eerste dagen down under - Reisverslag uit Bellevue Hill, Australië van Muriël Klavers - WaarBenJij.nu De eerste dagen down under - Reisverslag uit Bellevue Hill, Australië van Muriël Klavers - WaarBenJij.nu

De eerste dagen down under

Door: Muriël

Blijf op de hoogte en volg Muriël

03 September 2016 | Australië, Bellevue Hill

Lieve allemaal,

Ondertussen is dit al weer dag zes in Sydney. Maandagochtend om 7.30 aangekomen na een vlucht van 26 uur, een vlucht waar ik eigenlijk enorm tegenop zag. Toch heb ik een prima reis gehad (voor de mensen onder ons die weten dat ik toch nog zo nu en dan een beetje vliegangst heb). Ondanks wat vertraging hier en daar had ik het geluk dat ik alle vluchten geen buurman of buurvrouw had. (Zowel van Amsterdam naar Dubai als van Dubai naar Bangkok en Bangkok naar Sydney) Hierdoor heb ik voor mijn gevoel toch een beetje 'business class' kunnen vliegen in één (eigenlijk dus twee) economy seats.

De eerste dag was behoorlijk zwaar. Uitgeput kwam ik aan en besloot na wat nadenken om gewoon een taxi te nemen naar mijn airbnb in Bellevue Hill. De taxi chauffeur bleek alleen de weg zelf ook nog niet goed te kennen, waardoor ik op een plek werd gedropt waar in ieder geval niet mijn slaapplaats kon vinden voor de komende twaalf dagen. Hier kwam ik uiteraard pas achter toen de taxi al weer lang een breed was vertrokken. Daar stond ik dan, met mijn bagage in een stad die ik niet kende. En op wonderbaarlijke wijze kwam er in de eerste 10 minuten ook geen hond voorbij gelopen, ondanks dat ze dit een wereldstad noemen. Maar goed, uiteindelijk met hulp van een ontzettende aardige Australische jongen, ben ik op plaats van bestemming aangekomen.

Blijkbaar zit mijn airbnb letterlijk op loopafstand van mijn stage bij Excite Holidays. Nadat ik de eerste dag was verdwaald tijdens het doen van mijn boodschappen, bleek ik al zo'n vier keer langs het gebouw gelopen te zijn. Boodschappen doen is hier trouwens ook alsof je in een Carrefour of E.Leclerc terecht komt, de grote supermarktketens uit Frankrijk. Ik geloof dat mijn eerste boodschappentocht een uur heeft geduurd en nog kwam ik alleen maar thuis met een zak brood, kaas, pindakaas en wat eten voor de avond.

Vanaf woensdag ben ik eigenlijk pas echt de rest van de stad gaan ontdekken. De eerste twee dagen was ik gewoonweg uitgeput en had ik behoorlijk last van een jetlag. Op woensdag ben ik samen met twee Nederlandse meisjes, Marlou en Pauline, naar Paddy's market geweest, een markt waar ze letterlijk alles verkopen.Deze markt ligt in China town, dicht bij Central Station. Na een tijdje sloot ook een derde Nederlandse, Simone, zich aan bij de groep en uiteindelijk hebben we ergens een burger gegeten als lunch. De dag erna, op donderdag, ben ik samen met Tijn op pad geweest. Ik was in de drie dagen nog niet in de buurt van Bondi Beach geweest terwijl ik er letterlijk op loofafstand vandaan woon. We hebben dan ook de beroemde 'Bondi to Coogee walk' gedaan. Een wandeltocht van ongeveer 6km langs het strand. Diezelfde avond heb ik samen met Marlou en Pauline nog een beetje kennisgemaakt met het nachtleven in Bondi Junction. Op vrijdag, helaas de slechtste dag van de week, vond ik toch dat ik wat meer high lights gezien moest hebben. Samen met Bobbi heb ik in de stromende regen kennis gemaakt met het beroemde Opera house en de Harbour bridge. Na een drankje in een café ergens midden in het bedrijven centrum van Sydney, werd al wel snel duidelijk dat het bedrijfsleven inderdaad op vrijdag met horden collega's erop uit trekt om ergens een biertje te drinken. Diezelfde avond ben ik richting Wolli Creek gereisd om kennis te maken met een appartement waar een bed vrij komt. Na een gezellige avond met wat hapjes en een drankje heb ik dan ook eindelijk een gezellig onderkomen (denk ik haha) waar ik vanaf volgende week zaterdag in kan!

Met de jetlag gaat het ondertussen al beter. De eerste drie nachten werd ik constant tussen één en twee uur in de nacht wakker. Typisch voorbeeld van een jetlag. Gelukkig, ik mag natuurlijk nog niet te hard juichen, gaat het de laatste twee nachten beter. Wel ben ik gewoon elke avond om acht uur al moe.

Maandag is mijn eerste stage dag. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe dit gaat zijn!

Ik hoop dat ik jullie zo een beetje op de hoogte kan houden!

Liefs,
Muriël

  • 03 September 2016 - 09:06

    Yvonne Geers:

    Lieve Murielwat leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen. Fijn voor je dat je al een kamer hebt en wat zal je veel mee maken. Veel plezier en succes. Liefs en kus ben en yvonne

  • 03 September 2016 - 09:17

    Muriël Klavers:

    Dankjewel! Een dikke kus terug voor jullie allebei. :)

  • 03 September 2016 - 09:45

    Rian Van Osch:

    Heeee Muriel
    Wat leuk je eerste ervaringen al te kunnen lezen. Fijn dat je al zo snel een kamer gevonden hebt. Klinkt heel positief allemaal! Heel veel succes met je stage vanaf a.s. Maandag en bovenal geniet he meid! Ik blijf je reisverslagen volgen hoor.

    Groetjes van je Alemse buurtjes.

  • 03 September 2016 - 10:04

    Adri Van Dulmen :

    Hoi meid, wat fijn om te lezen dat je het goed maakt. Ik wens je veel succes bij je stage
    Ik probeer je te blijven volgen. Leukdat je al een andere kamer hebt waar je vanaf volgende week kunt verblijven. Gr. Adri.

  • 03 September 2016 - 10:07

    Muriël Klavers:

    Wat lief dat jullie allebei reageren! Ik ben zelf ook echt heel blij dat er zo snel een kamer op mijn pad kwam haha. Bedankt voor de succeswensen!

  • 03 September 2016 - 13:28

    Dennis:

    Leuk Muriël! Veel plezier en succes de aankomende week.
    Maar eerst nog even genieten van je vrije tijd ;)

  • 03 September 2016 - 14:59

    Clasine Batenburg:

    Geweldig Muriël, zoals jij dat even doet. Heel veel succes met je stage

  • 03 September 2016 - 15:08

    Zwany:

    Leuk om zo mee te kunnen beleven hoe je Sydney en Australië vind en wat je allemaal meemaakt. Fijn dat je een kamer hebt daar, of althans een bed, niet onbelangrijk en dat je ook al een aantal hebt leren kennen waarmee je Sydney onveilig kan maken. Hoop dat je heel erg geniet van deze verre stage!

  • 03 September 2016 - 16:49

    Willem Klavers:

    Ik kan niet wachten op het volgende verslag. Gaaf

  • 03 September 2016 - 17:43

    Paul Derx:

    Hoi Muriel,

    Leuk dat verslag. Ik ga je volgen en succes maandag.


    gr Paul

  • 03 September 2016 - 20:13

    Hetty Kremers:

    Hallo Muriël wat heb je al veel gezien en meegemaakt . Wel spannend allemaal .
    Fijn dat je een nieuwe kamer hebt en al zo snel. Ik blijf je volgen en heel veel succes met je stage . Groetjes uit Well /city Hetty

  • 03 September 2016 - 23:35

    Erica Van Dulmen:

    Hoi Muriël, wat kun je leuk schrijven. Het leest heel prettig en niet erg om jou op die manier te kunnen volgen. Vet gaaf dat je al een kamer hebt gevonden, scheelt weer wat tijd. Héél véél succes met je stage en ik wacht op je volgende verslag. Liefs en een dikke knuffel van mij

  • 04 September 2016 - 09:47

    Muriël Klavers:

    Bedankt voor jullie lieve en leuke reacties <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muriël

Life begins at the end of your comfort zone. Live, travel, adventure, bless and do not even be sorry. Via waarbenjij.nu neem ik jullie graag in het kort mee door mijn avontuurtjes.

Actief sinds 03 Sept. 2016
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 10757

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 11 April 2017

Stage down under

16 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Rondreis door Azië

11 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: